edvard.jpg

Edvard is sinds 1998 actief in de media en entertainment industrie. Als nieuwe generatie filmproducent is hij gespecialiseerd in niet-traditionele methoden van filmfinanciering.

In 2010 heeft hij een nieuw 'advertiser driven' financieringsmodel voor de online gereleasde speelfilm 'Claustrofobia' geïntroduceerd. Deze film werd ontwikkeld in samenwerking met een Nederlandse loterij en is vervolgens internationaal verkocht aan de Verenigde Staten, Canada, Duitsland, Frankrijk, België en Japan.

In 2013 was hij een van producenten van de eerste second screen film APP, een ware noviteit in de wereld van de cinema. Het commerciële succes van de romantische komedie 'Hartenstraat' (2014) bewees zijn visie op het ontwikkelen van efficiënt geproduceerde, high-concept speelfilms.

Voorafgaand aan zijn carrière als een speelfilm producent, produceerde Edvard tientallen internationale bedrijfsfilms en tv-commercials voor onder andere ING, L'Oréal en Total.

Edvard heeft een bachelor's degree in Electrical and Electronic Engineering aan de Amsterdamse Hogeschool.